El projecte que
tinc previst desenvolupar en el pràcticum II s'anomena:
Els trastorns
alimentaris en adolescents, prevenció des del centre educatiu.
Prevenció de l’
anorèxia i bulímia al centre d’educació secundària, a través de la promoció de
l’autoestima i les habilitats socials vinculades a l’alimentació.
Concretament el
projecte tracta del desenvolupament d’un pla de prevenció de trastorns
alimentaris, per alumnes de 3er d’ESO de l’INS Manuel de Montsuar, a través del
foment de l’autoestima i el desenvolupament d’ habilitats socials, amb sessions
que captin la seva atenció i siguin pròximes a la seva realitat. També es duran
a terme accions de sensibilització i informació sobre els trastorns de
l’alimentació a les famílies. Aquesta activitat s’inclourà dins del pla d’acció
tutoria del 2on cicle de l’ESO i comptarà amb la participació i col·laboració
de la comissió a l’atenció a la diversitat de l’INS així com dels tutors de 3er
de l’ESO.
Els objectius ha assolir són:
Objectius generals.
- Sensibilitzar les famílies en relació amb els trastorns del
comportament alimentari.
- Potenciar els aspectes de creixement personal dels infants i joves que
semblen contribuir i protegir-los contra aquestes patologies
- Afavorir la detecció precoç dels trastorns a l’aula
- Fer prevenció mitjançant habilitats bàsiques de regulació emocional
Objectius específics.
- Fomentar el desenvolupament de diferents habilitats socials dels
alumnes com l’autoestima, la resolució de conflictes, l’assertivitat, la
resistència a la pressió de grup.
- Enfortir la personalitat dels alumnes per tal que es converteixi en un
factor de protecció envers diferents conductes de risc com els trastorns
alimentaris.
- Ajudar als alumnes a adquirir hàbits d’alimentació saludables
- Promoure la reflexió sobre els ideals socials de bellesa i fomentar
una actitud crítica envers els models publicitaris i del món de la moda
- Treballar l’autoestima i l’autoimatge positiva dels alumnes
- Prevenir i detectar possibles trastorns de la conducta alimentària
- Informar dels recursos sanitaris de la ciutat, per tal que sàpiguen on
acudir en cas de necessitar ajuda pròpia o de companys.
- Informar als pares sobre que són, com prevenir, i com detectar els
trastorns alimentaris.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada