dimecres, 27 de març del 2013

El projecte de pràctiques. Descripció i objectius.


El projecte que tinc previst desenvolupar en el pràcticum II s'anomena:

Els trastorns alimentaris en adolescents, prevenció des del centre educatiu.

Prevenció de l’ anorèxia i bulímia al centre d’educació secundària, a través de la promoció de l’autoestima i les habilitats socials vinculades a l’alimentació.

Concretament el projecte tracta del desenvolupament d’un pla de prevenció de trastorns alimentaris, per alumnes de 3er d’ESO de l’INS Manuel de Montsuar, a través del foment de l’autoestima i el desenvolupament d’ habilitats socials, amb sessions que captin la seva atenció i siguin pròximes a la seva realitat. També es duran a terme accions de sensibilització i informació sobre els trastorns de l’alimentació a les famílies. Aquesta activitat s’inclourà dins del pla d’acció tutoria del 2on cicle de l’ESO i comptarà amb la participació i col·laboració de la comissió a l’atenció a la diversitat de l’INS així com dels tutors de 3er de l’ESO.

Els objectius ha assolir són:

Objectius generals.

  • Sensibilitzar les famílies en relació amb els trastorns del comportament alimentari.
  • Potenciar els aspectes de creixement personal dels infants i joves que semblen contribuir i protegir-los contra aquestes patologies
  • Afavorir la detecció precoç dels trastorns a l’aula
  • Fer prevenció mitjançant habilitats bàsiques de regulació emocional

Objectius específics.

  • Fomentar el desenvolupament de diferents habilitats socials dels alumnes com l’autoestima, la resolució de conflictes, l’assertivitat, la resistència a la pressió de grup.
  • Enfortir la personalitat dels alumnes per tal que es converteixi en un factor de protecció envers diferents conductes de risc com els trastorns alimentaris.
  • Ajudar als alumnes a adquirir hàbits d’alimentació saludables
  • Promoure la reflexió sobre els ideals socials de bellesa i fomentar una actitud crítica envers els models publicitaris i del món de la moda
  • Treballar l’autoestima i l’autoimatge positiva dels alumnes
  • Prevenir i detectar possibles trastorns de la conducta alimentària
  • Informar dels recursos sanitaris de la ciutat, per tal que sàpiguen on acudir en cas de necessitar ajuda pròpia o de companys.
  • Informar als pares sobre que són, com prevenir, i com detectar els trastorns alimentaris.

 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada