dimecres, 10 d’abril del 2013

Treball interdisciplinar


Hola de nou, l’objectiu de les últimes pràctiques, ha estat la coordinació amb professionals.

Un cop elaborat el material amb les intervencions que pretenc realitzar sobre el projecte de trastorns de l’alimentació, m’he reunit amb la tutora per revisar-lo i acordar definitivament les sessions.

Posteriorment ho he compartit a la reunió amb els tutors del cicle i amb la CAD. Amb els tutors, perquè han de ser coneixedors del que treballaran els seus alumnes i que després puguin seguir treballant-ho en altres matèries, fomentant així la transversalitat dels aprenentatges.

Amb la CAD perquè la resta de professionals, com la psicòloga del centre, la psicopedagoga EAP donin la seva valoració sobre la intervenció i també la cap d’estudis per donar el vist-i plau.

En general la proposta d’intervenció els ha semblat adequada, i divendres iniciaré la meva primera sessió amb els alumnes de 3er d’ESO.

La meva reflexió d’avui, és sobra la importància del treball interdisciplinar en la tasca del piscopedagog. És important, que el professional de psicopedagogia, no prengui decisions de forma independent, ha de recaptar informació amb ajuda de professors i diferents agents educatius que poden estar implicats, com en alguns casos potser docents de suport, vetllados, logopedes... però a més, a l’hora de prendre les decisions sobre l’actuació, també ha de comprat amb l’opinió,  concens i col.laboració de la resta de companys així com dels responsables del centre educatiu en aquests cas.

En ocasions pot resultat difícil arribar a que tot estiguem d’acord, sobretot en casos on es canvien les rutines dels professionals, poden haver situacions de reticències, de poca col.laboració etc.. i aquí el psicopedagog té una missió important de definició de rols, de coordinació, i també desenvolupament d’habilitats socials per tal d’arribar a acords amb la finalitat de donar la millor resposta educativa als alumnes.