Hola de nou, l’objectiu de les últimes pràctiques, ha estat la
coordinació amb professionals.
Un cop elaborat el material amb les intervencions que
pretenc realitzar sobre el projecte de trastorns de l’alimentació, m’he reunit
amb la tutora per revisar-lo i acordar definitivament les sessions.
Posteriorment ho he compartit a la reunió amb els tutors del
cicle i amb la CAD. Amb els tutors, perquè han de ser coneixedors del que
treballaran els seus alumnes i que després puguin seguir treballant-ho en
altres matèries, fomentant així la transversalitat dels aprenentatges.
Amb la CAD perquè la resta de professionals, com la psicòloga
del centre, la psicopedagoga EAP donin la seva valoració sobre la intervenció i
també la cap d’estudis per donar el vist-i plau.
En general la proposta d’intervenció els ha semblat
adequada, i divendres iniciaré la meva primera sessió amb els alumnes de 3er d’ESO.
La meva reflexió d’avui, és sobra la importància del treball
interdisciplinar en la tasca del piscopedagog. És important, que el
professional de psicopedagogia, no prengui decisions de forma independent, ha de
recaptar informació amb ajuda de professors i diferents agents educatius que
poden estar implicats, com en alguns casos potser docents de suport, vetllados,
logopedes... però a més, a l’hora de prendre les decisions sobre l’actuació,
també ha de comprat amb l’opinió, concens
i col.laboració de la resta de companys així com dels responsables del centre
educatiu en aquests cas.
En ocasions pot resultat difícil arribar a que tot estiguem
d’acord, sobretot en casos on es canvien les rutines dels professionals, poden haver
situacions de reticències, de poca col.laboració etc.. i aquí el psicopedagog
té una missió important de definició de rols, de coordinació, i també desenvolupament
d’habilitats socials per tal d’arribar a acords amb la finalitat de donar la
millor resposta educativa als alumnes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada