Dimecres no vam realitzar
la reunió de CAD ni de tutors ja que era festiu, però valorarem l’acció en la
propera.
Divendres vaig dur a
terme la última sessió del projecte amb
alumnes anomenada: “Hàbits saludables en l’alimentació, el plaer de compartir”,
que respon a l’objectiu general
plantejat: Potenciar els aspectes de creixement personal dels infants i
joves que semblen contribuir i protegir-los contra aquestes patologies. I més
concretament a l’objectiu específic: Ajudar als alumnes a adquirir hàbits
d’alimentació saludables.
A partir d’aquí és genera
un debat fent èmfasi en la importància cultural de menjar en família o
acompanyats.
Després es mostren noves
imatges amb informacions i consell claus per ajudar a l’alumnat a tenir una
alimentació equilibrada.
Finalment he passat els
qüestionaris de satisfacció als alumnes, ja que era l’ultima que realitzàvem.
Reflexió: principalment aquesta última sessió va
dirigida a prevenció dels trastorns d’alimentació de manera encoberta, fomentat
la importància de tenir hàbits alimentaris saludables, en lloc d’incidir de nou
en les malalties, despertant de nou l’atenció de l’alumnat, evitant que el tema
els soni recurrent i tinguin mala predisposició. El psicopedagog, ha
d’encarregar-se de despertar contínuament l’atenció dels alumnes, o vetllar
perquè el professor conegui com fer-ho en les seves intervencions. L’atenció és
la clau perquè qualsevol missatge arribi a l’interlocutor, ja que per molt bo
que sigui el contingut, si no hi ha predisposició, no es complirà l’objectiu
perseguit i, serem mers transmissors d’informació. El que ens interessa és la
participació activa de l’alumnat, fomentant la reflexió i construcció de nous
coneixements.


