dilluns, 22 d’abril del 2013

2a intervenció alumnes: Autoestima i mitjans de comunicació relacionats amb els trastorns alimentaris.


Divendres vaig dur a terme la segona activitat amb alumnes. Aquest cop, tal i com teníem previst vam treballar una activitat sobre l’autoestima i també vam introduir la influència dels mitjans de comunicació en el desenvolupament dels trastorns de l’alimentació.

Objectius a assolir:

  • Treballar l’autoestima i l’autoimatge positiva dels alumnes
  • Fomentar el desenvolupament de diferents habilitats socials dels alumnes com l’autoestima, la resolució de conflictes, l’assertivitat, la resistència a la pressió de grup.
 
L’activitat sobre autoestima, s’anomena Jo sóc, inicialment, abans d’iniciar el pràcticum 2, tenia previst realitzar-ne una altra, però amb la tutora vam valorar-la massa extensa, i ens interessava quelcom més senzill, i a la vegada que fomentés més la reflexió, així com poder-ho enllaçar després amb l’activitat sobre mitjans de comunicació, que inicialment tampoc tenia prevista.

Bé l’activitat, tractava que tothom escrivís en un full 15 adjectius sobre un mateix, tot iniciant les frases amb JO SÓC.... i després compartir en comú les dificultats trobades a l’hora de definir-se a un mateix, així com la reflexió sobre si han trobat més adjectius negatius que positius, i perquè ens costa més comentar les nostres virtuts.

Va ser interessant perquè els va costar moltíssim trobar més de tres o cinc adjectius positius de cadascú! Vaig fomentar que cadascú escollís un/a company/a que els digués aspectes els agradaven de l’altre i així, poder augmentar la llista i  sortir amb l’autoestima una mica reforçada. També vaig incidir en que trobessin aspectes tant del físic com de la seva manera de ser, tot i que molt ja van fer-ho inicialment. De fet la majoria es referia a l’altre amb adjectius, com.. es bon amic, i això em va servir perquè restessin importància a l’aspecte físic.


Pel que fa a l’activitat del mitjans de comunicació, vaig utilitzar-ne una que s’anomena “El que ens transmet la publicitat 1”, L’objectiu d’aquesta sessió va ser qüestionar la idea segons la qual que una persona estigui més prima, equival a que sigui feliç i que tingui èxit, i incitar a la reflexió sobre la importància d’altres valors i qualitats diferents de les merament estètiques.

A la pantalla vaig mostrar fotografies de diferents models sota el missatge “Cal tenir un cos “perfecte” i prim per aconseguir èxit i felicitat?

Va ser un debat força participatiu i és cert, i que va servir per trencar mites, tot i que es cert, que en molts casos alguns alumnes, com es lògic no van canviar de pensar i defensaven que sí que calia ser prim per aconseguir el que vols. 

Adjunto fotografies de la intervenció, en la primera els explico la sessió i en la segona és veu una alumna omplint el full del Jo Sóc.

 


Reflexió: com a psicopedagogs hem d’intervenir en aquests i altres aspectes relacionats amb el desenvolupament dels alumnes, però em de ser conscients que la tasca no es fàcil, no podem pretendre canviar el punt de vista dels joves amb unes poques intervencions, cal deixar-los reflexionar, i sobretot fomentar que siguin persones crítiques i informades per poder prendre les seves pròpies decisions i enfrontar-se a la vida.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada