Divendres vaig dur
a terme la segona activitat amb alumnes. Aquest cop, tal i com teníem previst
vam treballar una activitat sobre l’autoestima i també vam introduir la influència
dels mitjans de comunicació en el desenvolupament dels trastorns de l’alimentació.
Objectius a
assolir:
- Treballar
l’autoestima i l’autoimatge positiva dels alumnes
- Fomentar
el desenvolupament de diferents habilitats socials dels alumnes com
l’autoestima, la resolució de conflictes, l’assertivitat, la resistència a
la pressió de grup.
L’activitat sobre
autoestima, s’anomena Jo sóc, inicialment, abans d’iniciar el pràcticum 2,
tenia previst realitzar-ne una altra, però amb la tutora vam valorar-la massa
extensa, i ens interessava quelcom més senzill, i a la vegada que fomentés més
la reflexió, així com poder-ho enllaçar després amb l’activitat sobre mitjans
de comunicació, que inicialment tampoc tenia prevista.
Bé l’activitat,
tractava que tothom escrivís en un full 15 adjectius sobre un mateix, tot
iniciant les frases amb JO SÓC.... i després compartir en comú les dificultats
trobades a l’hora de definir-se a un mateix, així com la reflexió sobre si han
trobat més adjectius negatius que positius, i perquè ens costa més comentar les
nostres virtuts.
Va ser interessant
perquè els va costar moltíssim trobar més de tres o cinc adjectius positius de
cadascú! Vaig fomentar que cadascú escollís un/a company/a que els digués
aspectes els agradaven de l’altre i així, poder augmentar la llista i sortir amb l’autoestima una mica reforçada. També
vaig incidir en que trobessin aspectes tant del físic com de la seva manera de
ser, tot i que molt ja van fer-ho inicialment. De fet la majoria es referia a l’altre
amb adjectius, com.. es bon amic, i això em va servir perquè restessin importància
a l’aspecte físic.
Pel que fa a
l’activitat del mitjans de comunicació, vaig utilitzar-ne una que s’anomena “El
que ens transmet la publicitat 1”, L’objectiu d’aquesta sessió va ser
qüestionar la idea segons la qual que una persona estigui més prima, equival a
que sigui feliç i que tingui èxit, i incitar a la reflexió sobre la importància
d’altres valors i qualitats diferents de les merament estètiques.
A la pantalla vaig
mostrar fotografies de diferents models sota el missatge “Cal tenir un cos “perfecte”
i prim per aconseguir èxit i felicitat?
Va ser un debat
força participatiu i és cert, i que va servir per trencar mites, tot i que es
cert, que en molts casos alguns alumnes, com es lògic no van canviar de pensar
i defensaven que sí que calia ser prim per aconseguir el que vols.
Adjunto fotografies de la intervenció, en la primera els explico la sessió i en la segona és veu una alumna omplint el full del Jo Sóc.
Reflexió: com a
psicopedagogs hem d’intervenir en aquests i altres aspectes relacionats amb el
desenvolupament dels alumnes, però em de ser conscients que la tasca no es
fàcil, no podem pretendre canviar el punt de vista dels joves amb unes poques
intervencions, cal deixar-los reflexionar, i sobretot fomentar que siguin
persones crítiques i informades per poder prendre les seves pròpies decisions i
enfrontar-se a la vida.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada