Bé, en
aquesta última setmana, a banda de les sessions ja comentades, he estat uns
elaborant un dossier per a l’institut, que reculli el pla de treball per la
prevenció dels trastorns alimentaris que he desenvolupat aquest dies, pensant en que el puguin seguir aplicant en
altres ocasions, si ho creuen convenient. Segurament modificant-lo i
ampliant-lo, ja que realment, m’adono que han sigut poques les sessions per
treballar un tema tan complexe i important per la salut dels joves, tot i que a
la vegada sóc conscient que hi ha infinitat de continguts, que caldria treballar amb els joves, i cal
ajustar-se al temps de disposa un curs escolar.
Aquest fet,
em porta a la reflexió de la importància
d’una priorització dels continguts a transmetre a l’escola, de conceptes, procediments,
actituds, valors i normes, i això em fa pensar en la tasca important que tenim
els psicopedagogs, ja que quan un alumne presenta necessitats educatives especials,
i em d’adaptar el seu currículum, cal fer-ho amb molta cura, tenint clar el
present, i també el futur d’aquest alumne, pensant en la transició a la vida
adulta i en la seva màxima integració en la societat en general, i en el seu
benestar.
A banda de
l’elaboració del citat dossier, també he assistit a l’última reunió de tutors
de cicle de l’ESO i amb la CAD, on hem fet una valoració final de la
implementació del projecte. He compartit amb ells les conclusions d’avaluació
extretes dels qüestionaris en pares i alumnes així com de les meves
observacions. La valoració per part de l’equip de professionals ha estat
positiva.
Això em fa reflexionar també, sobre la importància
del suport entre professionals, de que tinguin una actitud crítica amb tu per
tal de poder millorar la teva tasca, però també suport, compressió, actitud
empàtica amb el teu treball.
Finalment avui
m’he reunit amb la tutora per fer una valoració global del pràcticum, que ja
comentaré en la meva última intervenció.
