El conjunt de la
pràctiques li dono una valoració positiva, m'ha agradat molt treballar en aquest centre, m'hi he sentit molt còmoda i i integrada, m'ha agradat interactuar amb els alumnes i sobretot desenvolupar el meu projecte.
Com dificultats trobades indicar
que:
- Les sessions plantejades sobre el paper, tan amb alumnes com amb pares, es poden extendre molt en el temps, de fet, caldria una programació més reduïda o ampliar el nombre de sessions, ja que ha calgut tallar el debat o dedicar molt poc temps a algunes d’elles, no essent prou riques i productives.
- Dificultats al no haver previst els dies festius en el calendari, he hagut de modificar algunes sessions, el que ha conduit a una mica de trasbals, però també a tenir major capacitat de flexibilitat i adaptació, competència que considero molt important en la tasca de psicopedagog.
- El projecte sobre trastorns de l’alimentació, potser era una mica agosarat, pretenia ser un pla de prevenció però considero que és queda una mica curt amb les sessions plantejades, tot i que d’altra banda com ja he comentat tampoc es disposava de molt temps al calendari escolar, potser simplement calia fer-lo més reduït.
- Dificultat per quadrar sessions amb el pla d’acció tutorial, però que al final s’ha pogut resoldre satisfactòriament.
- Pel que fa al disseny de les activitats, he modificat alguna de les sessions que inicialment m’havia plantejat, incorporant temes que considerava més rellevants i més relacionats amb el dia a dia dels joves. També he valorat que cal presentar les sessions als alumnes enfocades com una intervenció dirigida ha hàbits saludables i no tant a un trastorn, per no perdre l’interés dels joves
- D'altra banda, m’ha resultat complexe planificar com avaluar si la intervenció que duré a terme assoleix els objectius plantejats, sobretot perquè es tracta d’un tema poc tangible i on els resultats es veuran reflexats a la llarga, i també perquè amb poques sessions no es pot incidir molt en aspectes com l’autoestima dels joves.
En referència a les
conclusions generals sobre la figura del psicopedagog recullo les següents:
- Importància del treball interdisciplinar en la tasca del piscopedagog, així com del suport, comprensió i actitud empàtica i crítica entre tots els professionals.
- És tasca del psicopedagog el desenvolupament d’habilitats, aptituds i actituds pel creixement harmònic de les persones de forma individual i grupal i realitzar tasques enfocades sobretot a la prevenció i no només al tractament.
- El psicopedagog/a del centre té un paper important en la relació entre família i centre educatiu, la nostra intervenció ha d’anar encaminada a crear un bon clima de comunicació i col·laboració.
- Importància de l’avaluació en les nostres intervencions, prèvia, continuada i final, així com l’autoavaluació i l’avaluació en conjunt amb tots els professionals educatius de forma crítica constructiva.
- La intervenció ha de ser flexible, realista, reflexiva i en vistes a la prospecció.
- Hem d’incidir en que els joves esdevinguin persones crítiques i informades per poder prendre les seves pròpies decisions i enfrontar-se a la vida.
- Cal adoptar una postura d’humilitat, acceptar les crítiques com a constructives i autoavaluar-nos a través de la reflexió i amb la informació que ens ha aportat l’avaluació i les nostres sensacions.
- El psicopedagog, ha d’encarregar-se de despertar contínuament l’atenció dels alumnes, o vetllar perquè el professor conegui com fer-ho en les seves intervencions partint de la necessitat de resoldre una qüestió propera al seu context, afavorint un aprenentatge significatiu, i dissenyar activitats, partint dels coneixements dels alumnes.



