El divendres
vaig dur a terme la primera sessió amb
els alumnes de 3er ESO, d’ESO a 1era hora amb 1B, a tercera hora amb 1A i a
última amb 1C, dins de les sessions de tutoria que té planejat l’INS al Pla d’Acció
Tutorial. Aquestes sessions les dur a
terme habitualment, la psicopedagoga del centre o la tutora de cicle i es
treballen diferents temàtiques a més dels trastorns alimentaris, com són la el
consum de drogues, l’hàbit del tabaquisme, la sexualitat entre altres.
Jo desenvoluparé
les relacionades amb els trastorns alimentaris, ja que és la temàtica sobre la
que he decidit intervenir. (podeu consultar l’entrada en aquest blog anomenada “
justificació de la tria del projecte”, a l’etiqueta el Projecte)
Bé, l’objectiu general d’aquesta primera sessió
és potenciar els aspectes de creixement personal dels infants i joves que
semblen contribuir i protegir-los contra aquestes patologies.
Com a objectius específics
es plantegen:
- Enfortir
la personalitat dels alumnes per tal que es converteixi en un factor de protecció
envers diferents conductes de risc com els trastorns alimentaris.
- Promoure
la reflexió sobre els ideals socials de bellesa i fomentar una actitud
crítica envers els models publicitaris i del món de la moda
Aquesta sessió, l’he dividit en dues parts, en
la primera, passi del vídeo Anorèxia Espejo de Frien.se, per tal d’introduir la
sessió, posteriorment he formulat qüestions per tal conèixer què saben d’aquest
trastorn, coneixements previs.
A continuació, em visionat el film “A Contracuerpo”,
(podeu visionar-lo al final d’aquest blog).
A continuació, he dividit els alumnes en grups, (formats lliurement),
per tal de fomentar el treball col.laboratiu, i han omplert un guió de
qüestions fomentant la reflexió sobre el vídeo, després ho hem ficat en comú. Adjunto
escanejat el guió de preguntes lliurat, contestat per un dels grups.
Durant tota la sessió, he observat les actituds
dels joves vers la malaltia, ja que és informació útil per desenvolupar el
projecte, fer-lo del seu interès i a la llarga detectar alumnes que puguin
presentar inicis d’algun trastorn alimentari.
Considero que és tasca del psicopedagog el desenvolupament d’habilitats, aptituds i
actituds pel creixement harmònic de les persones i grups, de forma general, i
en aquest cas, centrat en la temàtica de prevenció dels trastorns d’alimentació
des del centre educatiu. És important doncs, no fer-ho només de forma individual
ni centrar-se només en els casos d’alumnes amb dificultats, sinó realitzar
també tasques en grup i enfocades a la prevenció.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada