diumenge, 14 d’abril del 2013

Primera intervenció amb alumnes. El psicopedagòg i el creixement dels alumnes


El divendres vaig   dur a terme la primera sessió amb els alumnes de 3er ESO, d’ESO a 1era hora amb 1B, a tercera hora amb 1A i a última amb 1C, dins de les sessions de tutoria que té planejat l’INS al Pla d’Acció Tutorial.  Aquestes sessions les dur a terme habitualment, la psicopedagoga del centre o la tutora de cicle i es treballen diferents temàtiques a més dels trastorns alimentaris, com són la el consum de drogues, l’hàbit del tabaquisme, la sexualitat entre altres.

Jo desenvoluparé les relacionades amb els trastorns alimentaris, ja que és la temàtica sobre la que he decidit intervenir. (podeu consultar l’entrada en aquest blog anomenada “ justificació de la tria del projecte”, a l’etiqueta el Projecte)

Bé, l’objectiu general d’aquesta primera sessió és potenciar els aspectes de creixement personal dels infants i joves que semblen contribuir i protegir-los contra aquestes patologies.

Com a objectius específics es plantegen:

  • Enfortir la personalitat dels alumnes per tal que es converteixi en un factor de protecció envers diferents conductes de risc com els trastorns alimentaris.
  • Promoure la reflexió sobre els ideals socials de bellesa i fomentar una actitud crítica envers els models publicitaris i del món de la moda

 

Aquesta sessió, l’he dividit en dues parts, en la primera, passi del vídeo Anorèxia Espejo de Frien.se, per tal d’introduir la sessió, posteriorment he formulat qüestions per tal conèixer què saben d’aquest trastorn, coneixements previs.

A continuació, em visionat el film “A Contracuerpo”, (podeu visionar-lo al final d’aquest blog).  A continuació, he dividit els alumnes en grups, (formats lliurement), per tal de fomentar el treball col.laboratiu, i han omplert un guió de qüestions fomentant la reflexió sobre el vídeo, després ho hem ficat en comú. Adjunto escanejat el guió de preguntes lliurat, contestat per un dels grups.


 

Durant tota la sessió, he observat les actituds dels joves vers la malaltia, ja que és informació útil per desenvolupar el projecte, fer-lo del seu interès i a la llarga detectar alumnes que puguin presentar inicis d’algun trastorn alimentari.

 

Considero que és tasca del psicopedagog  el desenvolupament d’habilitats, aptituds i actituds pel creixement harmònic de les persones i grups, de forma general, i en aquest cas, centrat en la temàtica de prevenció dels trastorns d’alimentació des del centre educatiu. És important doncs, no fer-ho només de forma individual ni centrar-se només en els casos d’alumnes amb dificultats, sinó realitzar també tasques en grup i enfocades a la prevenció.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada