Bé, aquesta setmana
he iniciat les sessions amb els pares, concretament el dimarts. Al matí, vaig
revisar la sessió que tenia prevista dur a terme, i vam coordinar-nos amb la
tutora. El centre ja es va encarregar de fer la difusió a les famílies.
L’objectiu de
realitzar sessions amb famílies és
sensibilitzar i aportar informació sobre els trastorns alimentaris, mirant d’aconseguir-ne
la prevenció o detecció precoç. Van
assistir força famílies, i passats els nervis inicials i amb ajuda de la
tutora, la sessió va anar força bé.
Vaig fer una petita
introducció al tema i a continuació vam visionar el vídeo a Contracuerpo que havíem
passat als alumnes, cam continuar amb una pluja d’idees sobre el trastorn a
través del vídeo. La segona part de la sessió, va anar dirigida a quines
actituds i accions poden dur a terme els
familiars, amb els seus fills per prevenir aquests trastorns en adolescents .Finalment es va obrir un torn de preguntes, amb força participació. Algunes de les quals eren força tècniques i al tractar-se de temes més de l’àmbit sanitàri, vaig posposar la resposta per la propera sessió.
No perseguia l’objectiu de donar detalls tècnics sobre els trastorns sinó fer-ho de forma amena i sobretot creant un clima de proximitat.
La família és el
primer context on els joves es troben quan neixen pe tant realitza una funció bàsica en el seu desenvolupament,
és el primer agent educatiu, i podríem dir que l’escola és el segon, per tant
és de vital importància que s’estableixi una relació entre ambdós. El psicopedagog/a
del centre té un paper important en
aquesta relació, com a persona imparcial o neutra, la nostra intervenció ha d’anar encaminada a crear un bon clima de comunicació
i col.laboració. En la sessió a més de
complir amb l’objectiu assenyalat d’aportar informació l’alimentació i
trastorns, a servit per obrir una via de comunicació entre la família i l’escola,
amb aquestes accions els pares mares o tutors, mantenen el contacte amb el
centre, coneixen la psicopedagoga, es relacionen entre ells i tot això, com he
dit, facilita la comunicació i el treball conjunt per la tasca educativa amb l’alumnat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada