Bé, ja he preparat les activitats que duré a terme amb els alumnes i també
amb els pares així com disseny de les activitats d’avaluació. També he començat
a donar forma al pla de prevenció que vull deixar escrit en forma de dossier de
consulta per al professorat, ja que una de les funcions del psicopedagog, és
assessorar al professorat i elaborar material educatiu. També elaboraré el
dossier per assegurar la prospectiva del projecte desenvolupat. Una altra
funció del psicopedagog és la intervenció en alumnes, per això jo desenvoluparé
les sessions amb els alumnes, dins de l’acció tutorial, en les sessions on intervindria
la psicopedagoga que em tutoritza.
Pel que fa al disseny de les activitats, he modificat alguna
de les sessions que inicialment m’havia plantejat, ja que en funció del
material consultat penso que és important donar més importància a la relació
dels mitjants de comunicació com a factor d’influcència en els trastorns
alimentaris. També he valorat que cal presentar les sessions als alumnes
enfocades com una intervenció dirigida
ha hàbits saludables i no tant a un trastorn per no perdre l’interés dels
joves. (Font: Alimentación, modelo estético fmemenino, y medios de
comunicación). D’altra banda, m’ha resultat complexe planificar com avaluar si
la intervenció que duré a terme assoleix els objectius plantejats, sobretot perquè
es tracta d’un tema poc tangible i on els resultats es veuran reflexats a la
llarga, i també perquè amb poques sessions no es poden incidir molt en l’autoestima
dels joves, però bé, suposo que això forma part també de la tasca del
psicpopedog. A més penso que qui veurà els resultats, són també la resta de professionals que passen el dia a
dia amb els alumnes, per això és important que el psicopedagog faci un
seguiment de l’alumnat a través de la coordinació amb la resta d’equip educatiu.
Bé, ara només em queda compartir-ho amb la tutora i la CAD,
ja que és important el treball interdisciplinar dins de la funció psicopedagogia.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada