dissabte, 4 de maig del 2013

Última intervenció alumnes. Alimentació saludable


Dimecres no vam realitzar la reunió de CAD ni de tutors ja que era festiu, però valorarem l’acció en la propera.

Divendres vaig dur a terme la última sessió  del projecte amb alumnes anomenada: “Hàbits saludables en l’alimentació, el plaer de compartir”, que respon a l’objectiu general  plantejat: Potenciar els aspectes de creixement personal dels infants i joves que semblen contribuir i protegir-los contra aquestes patologies. I més concretament a l’objectiu específic: Ajudar als alumnes a adquirir hàbits d’alimentació saludables.

 La metodologia usada  ha consistit en mostrar a la pantalla la definició d’alimentació i a continuació s’han mostrat les tres necessitats que les que respon: fisiològica, psicològica i sociocultural. Després es proposa als alumnes les següents qüestions. (es pot consultar el power a l'apartat, Projecte d'aquest blog, sota el títol Necessitats de l'alimentació.) Quin és el vostre plat preferit?, quin és el menjar que menys us agrada? Que en penseu de la necessitat sociocultural de l’alimentació? I de la psicològica?

A partir d’aquí és genera un debat fent èmfasi en la importància cultural de menjar en família o acompanyats.

Després es mostren noves imatges amb informacions i consell claus per ajudar a l’alumnat a tenir una alimentació equilibrada.

Finalment he passat els qüestionaris de satisfacció als alumnes, ja que era l’ultima que realitzàvem.

 

Reflexió: principalment aquesta última sessió va dirigida a prevenció dels trastorns d’alimentació de manera encoberta, fomentat la importància de tenir hàbits alimentaris saludables, en lloc d’incidir de nou en les malalties, despertant de nou l’atenció de l’alumnat, evitant que el tema els soni recurrent i tinguin mala predisposició. El psicopedagog, ha d’encarregar-se de despertar contínuament l’atenció dels alumnes, o vetllar perquè el professor conegui com fer-ho en les seves intervencions. L’atenció és la clau perquè qualsevol missatge arribi a l’interlocutor, ja que per molt bo que sigui el contingut, si no hi ha predisposició, no es complirà l’objectiu perseguit i, serem mers transmissors d’informació. El que ens interessa és la participació activa de l’alumnat, fomentant la reflexió i construcció de nous coneixements.

 

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada