Dilluns
vaig realitzar l’avaluació de les sessions amb pares amb la tutora. Buidatge de
qüestionaris d’avaluació dels pares.
L’objectiu és conèixer si el projecte a assolit amb un
dels objectius que perseguia que són: Sensibilitzar les famílies en relació
amb els trastorns del comportament alimentari per tal d'aconseguir-ne la prevenció i/o detecció precoç.
Els indicadors d’avaluació
establerts eren:
- Les
famílies consideren que treballar els trastorns alimentaris a l’aula i
realitzar l’observació a casa és important així com quins són els
principals símptomes a tenir en compte
- Les
famílies consideren que desenvolupament un paper important en la prevenció
i la detecció precoç dels trastorns alimentaris.
- Les
famílies coneixen la importància de compartir els àpats amb els fills i de
seguir una dieta equilibrada.
Adjunto
qüestionari ( es similar perquè només hi cap en format imatge i s'han eliminat línies), que vam passar dimarts passat a la sessió de pares, que inclou
preguntes més tan del contingut de les sessions com de valoració de la meva
participació. Les qüestions estan relacionades amb els indicadors d’avaluació.
També inclou una pregunta de resposta oberta per suggeriment o comentaris que
puguin aportar.
Van assistir
una mitja de 35 pares a les sessions, són menys de la meitat dels pares, tenint
en compte els alumnes que hi ha, i realment seria millor que augmentés la
participació. D’altra banda fent el buidatge dels qüestionaris,(van respondre’l
32 persones) els resultats són força positius ja que a grans trets, calculant els
resultats dels conjunts de les sessions, amb percentatges de respostes,
arrodonits al segon decimal, obtenim que un 0% ha respòs Gens; un 10% ha respòs
Una mica; un 57% ha respòs Bastant i un 32% ha respòs Molt.
Reflexió: com a
professionals educatius, em de conèixer quin impacte produeixen les nostres
accions, per tal de saber si s’han assolit els objectius pretesos i en quina
mesura. En cas de no assolir-nos en part o en la totalitat, em de
replantejar-nos què ha fallat i en que em de millorar. En cas d’assolir-los
també cal reflexionar sobre què ha fet que els resultats siguin els esperats
per tal de repetir-ho en altres accions. Cal adoptar una postura d’humilitat,
acceptar les crítiques com a constructives i autoavaluar-nos a través de la reflexió i amb la informació
que ens ha aportat l’avaluació i les nostres sensacions.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada