dimecres, 8 de maig del 2013

Avaluació alumnes


Dilluns vaig fer el buidatge dels qüestionaris de valoració que vaig passar als alumnes dels diferents grups de 3er ESO en la última sessió amb ells.
 
L’objectiu  és conèixer l’evolució i l’aprenentatge sofert en relació a aquest concepte però també la seva opinió respecte al desenvolupament de les sessions.

Com a valoració particular, fruit de les observacions realitzades, opino que en la primera sessió estaven més motivats que en la resta, sobretot perquè era un tema que no havien treballat abans a l’aula i els és proper, i també perquè els vídeos sobre anorèxia els van impactar. Tot i així la participació ha estat força constant durant les tres sessions.

Finalment he compartit amb la tutora els resultats dels qüestionaris.

Reflexió:

És important la motivació per part dels aprenents, sigui aquesta, externa o interna. Al partir doncs, de la necessitat de resoldre una qüestió  propera al seu context, s’afavoreix un aprenentatge significatiu, sempre i quan els alumnes percebin que les activitats a realitzar els són properes.

A més, cal  dissenyar activitats, partint de l’aprenentatge dels alumnes, per això es interessant realitzar un qüestionari d’avaluació inicial, i anar evolucionat, anar sumant aprenentatge, un aprenentatge constructiu,  amb el suport per de la psicopedagoga o professor i també la col·laboració dels propis alumnes.

Cal tenir molt present en tot moment, no només la motivació inicial, sinó una motivació continua, cal respondre a les seves preguntes en tot moment i, incidir en crear un clima de confiança per tal que pugin manifestar les inquietuds, ja que només així els alumnes seran part activa de la seva evolució.

.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada