Dilluns
vaig fer el buidatge dels qüestionaris de valoració que vaig passar als alumnes
dels diferents grups de 3er ESO en la última sessió amb ells.
Com a
valoració particular, fruit de les observacions realitzades, opino que en la
primera sessió estaven més motivats que en la resta, sobretot perquè era un
tema que no havien treballat abans a l’aula i els és proper, i també perquè els
vídeos sobre anorèxia els van impactar. Tot i així la participació ha estat
força constant durant les tres sessions.
Finalment he
compartit amb la tutora els resultats dels qüestionaris.
Reflexió:
És important la
motivació per part dels aprenents, sigui aquesta, externa o interna. Al partir
doncs, de la necessitat de resoldre una qüestió
propera al seu context, s’afavoreix un aprenentatge significatiu, sempre
i quan els alumnes percebin que les activitats a realitzar els són properes.
A més, cal dissenyar activitats, partint de
l’aprenentatge dels alumnes, per això es interessant realitzar un qüestionari d’avaluació
inicial, i anar evolucionat, anar sumant aprenentatge, un aprenentatge
constructiu, amb el suport per de la
psicopedagoga o professor i també la col·laboració dels propis alumnes.
Cal tenir molt
present en tot moment, no només la motivació inicial, sinó una motivació
continua, cal respondre a les seves preguntes en tot moment i, incidir en crear
un clima de confiança per tal que pugin manifestar les inquietuds, ja que només
així els alumnes seran part activa de la seva evolució.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada