Dimecres vam
realitzar la reunió amb tutors i després reunió amb la CAD per avaluació
continuada de la intervenció que he dut fins ara, tant el divendres amb alumnes
com dimarts amb els pares. També assisteixo a aquestes sessions per estar
informada sobre la dinàmica dels alumnes, casos concrets etc.
Com ja vaig comentar, és important el treball en equip en els centres educatius, però avui la meva reflexió va dirigida a la importància tant del seguiment de les accions educatives que es duen a terme, com a la no focalització d’un tema en concret. És a dir, penso que com a professionals educatius, em de tenir una visió global del context on estem immersos, no centrar-nos només en les nostres activitats, situacions o problemes, sinó tenir una visió global i mirar de participar al màxim en totes les accions del centre i, ajudar i col.laborar amb dubtes o inquietuds que tinguin els companys. És molt important per qualsevol agent educatiu, però precisament pel psicopedagog encara més, ja que tenir una visió global pot ajuda a entendre i resoldre situacions individuals.
D’altra banda, és
obvia la importància d’una avaluació continuada, però penso que en ocasions és
fàcil de perdre-ho de vista en les reunions de coordinació, i caure en l’errada
de fer una proposta, dur-la a terme i no comentar-la fins que ja està
finalitzada, evitant la flexibilització de la proposta inicial, que ens aportaria una revisió de les accions
durant la seva realització, a fi de millorar.
Bé, va bé. Endavant.
ResponEliminaD'acord, gràcies.
ResponElimina